
Ekspert: W portach kolej była zawsze "ta druga". Traciliśmy na tym
Rozmowa z Pawłem Rydzyńskim, prezesem Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu.

Orlen Neptun: Terminal offshore w Świnoujściu to więcej niż proste przeładunki
Terminal offshore w Świnoujściu nie jest funkcjonalnie ograniczony do przeładunku elementów wież wiatrowych. Posiada także specjalistyczne magazyny, a parametry nabrzeży umożliwiają nawet działalność produkcyjną.

Jarosław Siergiej, ZMPSiŚ: zwiększenie dozwolonej pomocy publicznej dla portów pośród podstawowych postulatów dla UE
Już pierwszy panel dyskusyjny podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 przyniósł konkretne postulaty, jakie polska branża portowa mogłaby wysunąć do Unii Europejskiej. Według Jarosława Siergieja, prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który brał udział w tej debacie, konieczne jest zwiększenie dozwolonej pomocy publicznej, ale także dostrzeżenie roli portów dla bezpieczeństwa.

PGE Baltica: Polski łańcuch dostaw offshore? To nie tylko patriotyzm, ale też niższe ceny i bezpieczeństwo [WIDEO]
Polskie firmy uczą się rynku offshore i dzisiaj mają o wiele większą wiedzę na temat branży niż jeszcze kilka lat tematu, mają też świadomość, o jakie kontrakty mogą się ubiegać i jak to zaplanować. - Dzięki temu w branży budujemy rynek dostawców bardzo szeroko, od huty na południu Polski do firm na Pomorzu, które od lat współpracują z branżą morską - mówi Piotr Dziubałtowski, wiceprezes ds. operacyjnych PGE Baltica.

Terminal zbożowy w Porcie Gdańsk wchodzi w fazę realizacji
7 lipca br. Port Gdański Eksploatacja S.A. (PGE) z Grupy Kapitałowej Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z Premium Quality Care na budowę dużego magazynu płaskiego na Nabrzeżu Szczecińskim w ramach pierwszego etapu budowy Gdańskiego Agro Terminalu (GAT). Projekt zakłada powstanie nowoczesnego i zdolnego do przeładunku około 3 mln ton rocznie terminala zbożowego.

Nabrzeże Wiślane w Porcie Gdańsk doczeka się przebudowy. Jest umowa z wykonawcą
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i Korporacja Budowlana Doraco podpisały oficjalnie umowę na przebudowę Nabrzeża Wiślanego. To jedna z ważniejszych inwestycji w Porcie Wewnętrznym, która umożliwi obsługę większych jednostek.

PKO BP: inwestycji w portach mogłoby być więcej
Kongres Polskie Porty 2030 rozpoczął się od podsumowania z perspektywy polskich portów morskich 20 lat naszej obecności w Unii Europejskiej. Był to niezaprzeczalnie okres rozwoju, ale Artur Kucia z PKO Banku Polskiego zwraca uwagę, że powinniśmy do liczb i statystyk podchodzić bardziej krytycznie.

Dwa strategiczne projekty w Porcie Gdańsk wchodzą w fazę realizacji - przebudowa Nabrzeża Wiślanego i budowa terminalu Agro
W Porcie Gdańsk w poniedziałek podpisano umowy na przebudowę Nabrzeża Wiślanego oraz budowę dużego magazynu płaskiego na Nabrzeżu Szczecińskim w ramach pierwszego etapu budowy Gdańskiego Agro Terminalu (GAT).

Kongres Polskie Porty 2030 – podsumowanie. Branża idzie naprzód, ale potrzebuje dalekosiężnej strategii
Dwie pierwsze edycje Kongresu Polskie Porty 2030 pokazały, że branża portowa w Polsce nie tylko potrafi, ale i powinna mówić jednym głosem. Trzecia, tegoroczna edycja określiła po raz pierwszy tak wyraźnie jej potrzeby, ale i stała się miejscem, gdzie podejmowane są ważne kroki i decyzje.

Poznaliśmy laureatów Latarni Gospodarki Morskiej
Tradycyjnie już podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Kongresu Polskie Porty 2030 zostały wręczone statuetki Latarnie Gospodarki Morskiej. Laureaci zostali nimi nagrodzeni za szczególne osiągnięcia w dziedzinie branży morskiej.

Kongres Polskie Porty 2030: Na styku portów i przemysłu - jak budować synergię dla gospodarki morskiej?
Panelem zamknięcia trzeciej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 była dyskusja poświęcona współpracy między portami a przemysłem, a także wyzwaniom i szansom wynikającym z transformacji energetycznej i technologicznej sektora morskiego. Moderatorem panelu był Mateusz Kowalewski, wydawca GospodarkaMorska.pl i organizator wydarzenia.
Kongres Polskie Porty 2030: Technologiczna rewolucja, technologiczne zagrożenia
Poświęcony „innowacjom, które zmieniają branżę” panel dyskusyjny na Kongresie Polskie Porty 2030 pokazał, że owszem, jesteśmy w stanie wykorzystywać nowinki technologiczne do kreatywnego zmieniania przemysłu na lepsze, ale wiele energii musimy poświęcić przede wszystkim na zabezpieczenie się przed tym związanymi z nimi nowymi zagrożeniami.